Facebooktwitterlinkedin

Ćwicząc łatwiej znosimy ból

1

tolerancja na bólRegularne ćwiczenia mogą zmienić sposób, w jaki doświadczamy ból – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez australijskich naukowców . Im dłużej trenujemy, tym zwiększa się nasza tolerancja na cierpienie fizyczne.

Do tej pory nie było pewności, czy regularna, ale umiarkowana aktywność fizyczna na trwałe może zwiększyć tolerancję na ból. Postanowili to zbadać specjaliści z University of New South Wales and Neuroscience Research w Australii.

juice plus complete

Eksperyment polegał na tym, że u 24 ochotników (zdrowych osób nie uprawiających sportu ) zmierzono odporność na ból. Test jego tolerancji polegał na nieprzyjemnym ściskaniu uchwytu ręką. Następnie podzielono tę grupę i połowie z nich kazano rozpocząć trening na rowerze stacjonarnym, przez co najmniej 30 minut trzy razy tygodniowo, choć można było robić to dłużej, a nawet uprawiać inne sporty. Pozostali byli mało aktywni, nie ćwiczyli zarówno w trakcie badania, jak przed jego rozpoczęciem. Kolejnego pomiaru, na obu grupach, dokonano po 6 tygodniach.

Porównanie wyników uzyskanych z badania wykazało, że wśród osób, które rozpoczęły trening tolerancja na ból zwiększyła się aż o 20%, podczas gdy próg odczuwania bólu nie zmienił się. Oznacza to, że dla tych osób uczucie bólu następowało w tym samym momencie co przed rozpoczęciem badania, jednak potrafili oni radzić sobie z tym dyskomfortem dłużej niż poprzednio.

juice plus

Opracowano na podstawie: tolerancja na ból

1. Jones MD, Booth J, Taylor JL, Barry BK. Aerobic Training Increases Pain Tolerance in Healthy Individuals. Med Sci Sports Exerc 2014, 46(8): 1640-1647.

tolerancja na ból

tolerancja na ból

 tolerancja na ból

Share.

About Author

1 komentarz

Leave A Reply

error: Content is protected !!