Facebooktwitterlinkedin

Prozdrowotne efekty treningu marszowego

0

Treningi marszowe stają się coraz bardziej popularną formą treningu o umiarkowanej intensywności. Systematyczne podejmowanie tej formy aktywności wykazuje oddziaływanie prozdrowotne wpływając na poprawę wydolności fizycznej. Naukowcy z Uniwersytetu Karola w Pradze zbadali wpływ treningu marszowego na wydolność aerobową i skład ciała nietrenujących mężczyzn w średnim wieku.

W badaniu uczestniczyło 68 mężczyzn w wieku 40 – 50 lat i masie ciała 79+/-7 kg. Program treningowy trwał 5 miesięcy.

juice plus complete

Intensywność treningu marszowego zawierała się w przedziale 50-70% VO2max. Sesje treningowe dobywały się od 3 do 5 razy w tygodniu, a każda z nich trwała od 20 do 50 min. Wydatek energetyczny ćwiczeń wynosił średnio około 6500 kJ/tydzień (około 1550 kCal/tydzień).

Po upływie 5 miesięcy treningu odnotowano niewielki spadek masy ciała mężczyzn (średnio o 3,5 kg), wzrost beztłuszczowej masy ciała (średnio o 2,6 kg) i redukcję tkanki tłuszczowej (średnio o 3,2%). Pod wpływem treningu nastąpił wzrost poziomu wydolności aerobowej (wzrost VO2max o około 15%).

juice plus

Autorzy stwierdzają, że trening marszowy o wydatku energetycznym około 1500 kCal/tydzień powoduje wzrost poziomu wydolności aerobowej u nietrenujących mężczyzn w średnim wieku.

Wyniki tych badań wskazują, że częste spacery z umiarkowaną lub wysoką intensywnością są skuteczną formą treningu wpływają korzystnie na stan układu krążeniowo-oddechowego i powodują redukcję masy tkanki tłuszczowej.

Opracowano na podstawie:
Bunc V., Skalska M. Effect of walking on body composition and aerobic fitness in non-trained men of middle age. Antropomotoryka 2011, 55: 39-46/ trening marszowy.

Trening marszowy

Trening marszowy

Trening marszowy

Share.

About Author

Leave A Reply

error: Content is protected !!