Facebooktwitterlinkedin

Regularny 6-miesięczny trening tylko 1 raz w tygodniu przynosi efekty

0

Nadwaga i otyłość to szerzący się zdrowotny problem na skalę globalną. W niektórych częściach Europy rozpowszechnienie nadwagi i otyłości przekroczyło już 67% populacji! i cały czas rośnie. Jeśli ten trend nie ulegnie zmniejszeniu, przypuszcza się, że liczba osób z nadwagą i otyłością na całym świecie przekroczy 1,5 miliarda w 2015r.

Wraz ze wzrostem masy ciała, zwiększa się wskaźnik BMI, z którego wzrostem najsilniej koreluje rozwój cukrzycy typy 2 i chorób układu sercowo-naczyniowego. Otyłość ponadto zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego, kamicy pęcherzyka żółciowego, choroby zwyrodnieniowe stawów, depresji, a także chorób nowotworowych tj. raka piersi kobiet po menopauzie, raka prostaty, raka jelita grubego czy raka nerki. Jest czynnikiem sprzyjającym niesprawności fizycznej, pogarszając jakość życia, zwiększając ogólne koszty leczenia.

juice plus complete

Korzyści wynikające z regularnej aktywności fizycznej zauważyć można niemal we wszystkich narządach i układach. Poprawie ulega ukrwienie mięśni szkieletowych, zmniejsza się występowanie zmian zwyrodnieniowych kości i stawów, polepsza się koordynacja ruchowa, wzrasta pojemność życiowa płuc, zwiększa się odporność organizmu jak również poprawia się nastrój i wzrasta samoocena pacjenta.

W Przyklinicznej Poradni Zaburzeń Metabolicznych w Poznaniu w programie treningów aerobowych wzięło udział 20 kobiet w wieku 23-65 lat. Celem badań była ocena wpływu 6-miesięcznej, regularnej aktywności fizycznej na stres oksydacyjny u pacjentek z otyłością prostą.

Kobiety zakwalifikowane do programu podejmowały wysiłek fizyczny regularnie, raz w tygodniu, pod okiem fizjoterapeuty. Całkowity czas trwania treningu wynosił początkowo 30 minut i był stopniowo zwiększany do 60 minut.

juice plus

Po 6-miesięcznym okresie zwiększonej aktywności fizycznej stwierdzono:

  1. istotne statystycznie zwiększenie całkowitego potencjału antyoksydacyjnego (świadczy o zdolności organizmu do obrony przed działaniem wolnych rodników, inaktywacją)
  2. zmniejszenie stężenia białka CRP (wysokie stężenie białka – CRP świadczy o stanie zapalnym organizmu)
  3. znamienne statystycznie zmniejszenie stężenia triglicerydów oraz zwiększenie stężenia cholesterolu HDL(“dobrego” cholesterolu)
  4. znamienne statystycznie zmniejszenie wartości skurczowego ciśnienia tętniczego, nie stwierdzono natomiast istotnych statystycznie różnic w zakresie rozkurczowego ciśnienia tętniczego przed i po badaniu
  5. korzystne zmiany wskaźników biochemicznych towarzyszące statystycznie istotnej redukcji obwodu talii

Dlatego też, nie czas na wymówki – czas wybrać dyscyplinę sportu, która nam najbardziej odpowiada i poświęcić jej zaledwie 60 min tygodniowo, by po 6 miesiącach cieszyć się rezultatami!!

Opracowano na podstawie:

Hen K., Bogdański P., Szulińska M., Jabłecka A., Musialik-Pupek D. Ocena wpływu regularnej aktywności fizycznej na stres oksydacyjny u kobiet z otyłością prostą. Pol. Merk. Lek., 2010, XXVIII, 166, 284-288.

efekty trenowania raz dziennie

efekty trenowania raz dziennie

efekty trenowania raz dziennie

Share.

About Author

Leave A Reply

error: Content is protected !!